قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از روش‌های پر طرفدار و تقریبا دائمی ترمیم دندان‌های آسیب دیده است. در این روش پایه‌ای از جنس تیتانیوم وارد استخوان فک شده و در طول زمان با آن جوش می‌خورد. سپس ابنومنت یا تکیه‌گاه روی آن نصب شده و تاج دندان بر روی آن‌ها قرار می‌گیرد. پایه اصلی ایمپلنت بعد از جوش خوردن با استخوان فک کاملا تبدیل به بخشی از بدن می‌شود و برای همیشه آنجا باقی خواهد ماند. ایمپلنت می‌تواند تا سی سال دوام داشته باشد و در صورت وجود هر گونه آسیب، به سادگی تاج دندان تعویض می‌شود. آسیب به تکیه‌گاه یا پایه ایمپلنت تقریبا غیرممکن است. با دنبال کردن روش‌های مراقبت از دهان و دندان مثل مسواک زدن منظم و استفاده از نخ دندان می‌توانید دوام ایمپلنت دندان خود را افزایش دهید. 

قیمت ایمپلنت دندان

روش‌های مختلفی برای نصب ایمپلنت دندان وجود دارد و همینطور مواد اولیه مختلفی برای این روش‌ها استفاده می‌شوند. از این رو قیمت ایمپلنت دندان بسیار متغیر است. نصب ایمپلنت بدون در نظر گرفتن مراحل آماده‌سازی حدود سه میلیون تومان الی دوازده میلیون تومان برای هر دندان هزینه خواهد داشت. مراحل آماده‌سازی شامل جرم گیری دندانها و یا اصلاح ساختار فک می‌شود. برای مثال اگر دچار بیماری‌های عفونی دهان و دندان باشید یا دندان‌های شما منظم نباشند، باید قبل از شروع پروسه ایمپلنت نسبت به درمان موارد اولیه اقدام کنید. اما این تفاوت قیمت به چه دلیل وجود دارد؟ چه چیزهایی در تعیین قیمت ایمپلنت دندان نقش دارند؟

جنس ایمپلنت

اولین و واضح ترین عامل در تعیین قیمت ایمپلنت دندان، جنس قطعات مصرفی است. ساختار ایمپلنت شامل سه بخش است. پایه ایمپلنت معمولا از جنس تیتانیوم است اما اگر شما به هر دلیلی جنس دیگری در نظر دارید، می‌توانید از آن استفاده کنید. یکی از فلزات جایگزین تیتانیوم که در گذشته استفاده می‌شد، طلا بود. استفاده از طلا در دندان‌ها از زمان‌های گذشته رایج بوده و الان هم بنا به سلیقه ممکن است بخواهید برای زیبایی بیشتر از طلا استفاده کنید.

قطعه بعدی در ایمپلنت دندان، تکیه‌گاه است. تکیه‌گاه اتصالی به لثه، استخوان فک یا دندان‌ها ندارد. برای همین نیازی به استفاده از جنس خاصی وجود ندارد. تکیه‌گاه صرفا پایه را به تاج دندان متصل می‌کند و می‌تواند از هر چیزی ساخته شده باشد. تنها موردی که باید توجه کنید، استحکام آن است. استفاده از فلزات و یا پلاستیک فشرده به انتخاب شما انجام می‌شود.

و اما قطعه آخر، تاج دندان است. تاج دندان به شرط استحکام، تقریبا از هر چیزی ساخته می‌شود. یکی از گزینه‌های رایج حال حاضر، رزین اپوکسی است. رزین اپوکسی نوع خاصی از مواد اولیه شیمیایی است که ظاهری شبیه به شیشه دارد اما بافت آن مشابه پلاستیک است. با اضافه کردن کمی رنگ سفید، می‌توان آن را کاملا شبیه به دندان طبیعی کرد. استفاده از طلا برای تاج دندان هم انتخاب رایجی است. همینطور می‌توان از مواد اولیه چینی مثل سرامیک‌های مخصوص هم استفاده کرد. در نظر داشته باشید که استحکام اولیه همه موارد ذکر شده به اندازه کافی زیاد است. به این معنا که در چند ماه اول، متوجه چیزی نخواهید شد اما در طول زمان به کیفیت جنس‌های مختلف پی خواهید برد. 

کشور سازنده کیت ایمپلنت 

کیت‌های ایمپلنت معمولا توسط شرکت‌های معروف و بزرگ ساخته می‌شوند. هزینه وارد کردن این محصولات به کشور از کشورهای مختلف متفاوت است و علاوه بر برند، صرفا کشوری که ایمپلنت از آن وارد می‌شود روی قیمت آن تاثیر دارد. کیت‌های ایمپلنت از کشورهای کره، ژاپن، برزیل، آلمان، سوئیس و آمریکا در ایران موجود هستند.

جراحی لثه و فک

همانطور که توضیح داده شد، پایه ایمپلنت باید در عمق لثه‌ها و درون استخوان فک نصب شود. برای انجام این کار نیاز به جراحی است. مدت زمان جراحی، یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت ایمپلنت است. اگر دندانی که جراحی روی آن انجام می‌شود در ردیف‌های عقبی باشد، انجام جراحی و کلا پروسه سخت‌تر است و جراحی، زمان بیشتری خواهد برد. همینطور جراح و متخصصی که برای انجام جراحی خود انتخاب می‌کنید در قیمت ایمپلنت دندان تاثیر دارد. جراح‌های متفاوت، دستمزدهای متفاوتی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *