ایمپلنت دندان برای افراد با لثه تحلیل رفته

ایمپلنت دندان برای افراد با لثه تحلیل رفته

ایمپلنت دندان یک انقلاب در درمان دندانپزشکی است.

تا چندین سال قبل، تلاش دندانپزشکان بر این بود که حداقل نیمی از دندان‌ها برای بیماران بماند که این نیمی از دندان‌ها نیز حداکثر ۲ الی ۳ سال دوام می‌آوردند چرا که اگر دندانی از دست می‌رفت دیگر کاری نمی‌شد کرد و بیمار باید از یک دست دندان مصنوعی استفاده می‌کرد. امروزه ایمپلنت دندان کمک خیلی زیادی در این زمینه به دندانپزشکان و بیماران کرده و کیفیت حیات آن‌ها را افزایش می‌دهد، البته اگر ایمپلنت دندان به صورت صحیح انجام گیرد.

حال یکی از سوالات متداولی که برای درمان ایمپلنت دندان وجود دارد این است که:

اگر استخوان لثه تحلیل رفته باشد، آیا باز هم می‌توان ایمپلنت انجام داد؟

باید توجه داشت که یکی از اتفاقاتی که بعد از کشیدن دندان می‌افتد، از بین رفتن و ضعیف شدن استخوانی که دندان را در خود نگه می‌داشته و لثه اطراف آن است. در همچین مواردی هم امکان انجام ایمپلنت دندان است اما به طور همزمان باید پیوندهای استخوان و پیوندهای لثه صورت گیرد تا درمان ایمپلنت به صورت صحیحی انجام بگیرد. در صورتی که بدون توجه به این موارد ایمپلنت صورت بگیرد، ممکن است طول عمر ایمپلنت کاهش یابد، ایمپلنت عفونت کند، مواد غذایی اطراف ایمپلنت جمع شود و در واقع یک درمان سطح پایین برای بیمار انجام می‌شود.

در واقعا هر جا که دندانپزشک بتواند پیوند لثه و یا پیوند استخوان را انجام دهد وظیفه اوست که قبل از انجام ایمپلنت حتما این کار را انجام دهد. در مواردی که بخش زیادی از استخوان از بین رفته باشد مثلا حدود ۱۰ میلی متر و با توجه به این که ما فقط با پیوند می‌توانیم ۲ میلی متر از آن را پیوند بزنیم، با مشورت و اطلاع‌رسانی دقیق به بیمار می‌توانیم در همان استخوان تحلیل رفته هم ایمپلنت را انجام دهیم البته اگه طول مناسبی از استخوان هنوز باقی مانده باشد.

نکته آخری که در رابطه با تحلیل استخوان و لثه وجود دارد، جلوگیری و پیشگیری است. به این صورت که اگر به هر دلیلی دندانی را از دست دادیم بلافاصله بعد از ۴۵ روز ایمپلنت را انجام دهیم، حتی اگر دندان دچار عفونت بود، بعد از خارج شدن و از بین رفتن عفونت، می‌توان این کار را انجام داد چرا که این درمان، درمان بهتری خواهد بود. هرچه زودتر ایمپلنت دندان انجام شود به نفع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *