با ایمپلنت دندان اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید

ایمپلنت-دندان

اگر هر روز به آینه نگاه می‌‌کنید و از دندان‌های از دست رفته و لبخندی که مشاهده می‌کنید خیلی خوشحال نیستید، اعتماد به نفس شما روز به روز کمتر خواهد شد. ایمپلنت دندان بهترین راه حل برای دندان‌های از دست رفته شماست چرا که از نظر زیبایی و عملکرد با نمونه اصلی، تفاوتی ندارد و می‌تواند تأثیر شگرفی در اعتماد به نفس شما داشته باشد. بنابراین اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید، حتما به گزینه ایمپلنت دندان فکر کنید چرا که به راحتی می‌تواند اعتماد به نفس از دست رفته شما را تقویت کرده و سلامت دهانتان را بهبود بخشد.

دندان‌های سفید و بی نقص بی‌شک تنها چیزی نیستند که بر عزت نفس شما اثر می‌گذارند؛ اما جز اصلی در یک لبخند زیبا هستند. لبخندهای شما، بدون اینکه بدانید می‌توانند سلامتی، سطح اطمینان و روابط شما را بهبود ببخشند.

این که یک یا چند دندان را از دست داده باشید تفاوتی نمی‌کند. داشتن یک فضای خالی در دهان می‌تواند صحبت کردن یا غذا خوردن را دشوارتر کند و این ممکن است بر اعتماد به نفس شما تأثیر مستقیم بگذارد. نکته نگران کننده‌تر این واقعیت است که دندان‌های از دست رفته می توانند منجر به انواع پیچیده‌تری از مشکلات دهان و دندان شوند. مشکلاتی از جمله پوسیدگی، بیماری لثه و در نهایت خراب شدن فک.

چرا وقتی به راحتی می‌توانید یک دندان سفارشی داشته باشید و خود را از تمام مشکلات جسمی و عاطفی ناشی از جایگزینی دندان‌های از دست رفته نجات دهید، خود را در معرض این نوع گرفتاری‌ها قرار می‌دهید؟

ایمپلنت دندان

با وجود پیشرفت در مراقبت از دندان، هنوز میلیون‌ها انسان دچار خرابی و از دست دادت دندان می‌شوند که بیشتر آن‌ها به دلیل پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال یا آسیب دیدگی است. تا سال‌های متمادی، تنها گزینه‌های درمانی برای افرادی که دندان‌های مفقود شده داشتند، پل‌ها و پروتزهای دندان بود. اما امروزه راه‌حل ایمپلنت دندان در دسترس است.

کاشت دندان جایگزین کردن ریشه‌های دندان است. ایمپلنت‌ها پایه‌ای محکم برای دندان‌ها ایجاد می‌کنند که برای مطابقت با دندان‌های طبیعی شما ساخته شده‌اند.

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

برای کاشت‌های دندانی مزایای بسیاری وجود دارد، از جمله:

  • زیبایی لبخند: ایمپلنت‌ها مانند دندان‌های واقعی شما به نظر می‌رسند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دائمی هستند.
  • راحتی در تکلم: با داشتن پروتزهای دندانی نامناسب و ضعیف، ممکن است دندان‌ها درون دهان به حرکت دربیایند و باعث شوند گفتار شما مسخره به نظر برسد. کاشت دندان به شما امکان می‌دهد بدون نگرانی از لغزش دندان صحبت کنید.
  • غذا خوردن آسان: کشیدن دندان می‌تواند جویدن را مشکل کند. کاشت دندان یا ایمپلنت دندان مانند دندان‌های شما عمل می ‌کند و به شما امکان می‌دهد غذاهای مورد علاقه خود را با اطمینان و بدون درد بخورید.
  • افزایش اعتماد به‌ نفس: کاشت دندان می‌تواند لبخندتان را به شما برگرداند و به شما کمک کند احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.
  • بهبود سلامت دهان و دندان

 ایمپلنت دندان بسیار بادوام بوده و با مراقبت صحیح، در تمام طول عمر دوام خواهند داشت.

چگونه می‌توان از ایمپلنت دندان مراقبت کرد؟

کاشت دندان به همان مراقبت دندان‌های واقعی احتیاج دارد، از جمله مسواک زدن، نخ دندان، شستشو با دهانشویه ضد باکتری و معاینات منظم پزشکی.

پنج واقعیت در مورد ایمپلنت یا کاشت دندان

  • ایمپلنت‌های دندانی باستانی در حدود ۶۰۰ سال پیش از میلاد کشف شده است. هنگامی که قطعات پوستی مانند دندان در فک یک زن مایان چکش زده شد.
  • ایمپلنت دندان تنها گزینه ترمیم دندان است که استخوان طبیعی را حفظ می‌کند و در واقع به تحریک رشد استخوان نیز کمک می‌کند.
  • در سال ۱۹۵۱، گروه کوچکی از دندانپزشکان که به طور موفقیت آمیز کاشت دندان را در اختیار داشتند، AAID – آکادمی دندانپزشکی ایمپلنت آمریکا را تشکیل دادند تا دانش خود را در مورد عمل کاشت ایمپلنت به اشتراک بگذارند. AAID اولین سازمان حرفه‌ای در جهان است که به پیشرفت دندانپزشکی ایمپلنت اختصاص یافته است.
  • در سال ۱۹۵۲، جراح ارتوپدی سوئدی برانمرک کشف کرد که تیتانیوم به طور طبیعی با استخوان فیوز می‌شود و سرانجام تمرکز تحقیقات خود را از زانو و لگن به دهان منتقل کرد.
  • ۳ میلیون نفر در ایالات متحده دارای کاشت ایمپلنت دندان هستند که تعداد آن‌ها سالانه ۵۰۰۰۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

هزینه یا سرمایه‌گذاری؟

باید بگوییم که عمل ایمپلنت دندان یک جراحی هزینه‎بر است. ما نمی‌خواهیم به شما دروغ بگوییم. اما نکته حائز اهمیت، آسایش و اعتماد به نفس شماست که در بهبود روابط کاری و فردیتان نقش مهمی ایفا می‌کند. پس اگر می‌خواهید روزانه بدون نگرانی لبخند بزنید، با آدم‌های جدید ارتباط برقرار کنید و تاثیرگذار باشید، همین الان با دندانپزشک خود برای اطلاع از هزینه‌ها تماس بگیرید و پولی که هر ماه صرف خرید شکلات‌ها و تنقلات بی‌ارزش می‎‌کنید را برای داشتن یک لبخند زیبا پس‌انداز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *