باورهای غلط راجع به جرم گیری دندان

جرم-گیری-دندان

آیا خمیر دندان‌های ضد جرم، سبب پاک سازی جرم‌ها می‌شود یا خیر؟

 

برخی از افراد تصور می‌کنند در زمان مسواک زدن اگر از خمیر دندان ضد جرم استفاده کنند، می‌تواند جرم‌های دندان‌هایشان را از بین ببرند. جرم دندان همیشه تنها بر روی سطح دندان وجود ندارد که با خمیر دندان ضد جرم از بین بروند، اما می‌توانید از دندان‌پزشک خود درباره خمیر دندان ضد جرم راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

به خاطر داشته باشید، خمیر دندان‌های ضد جرم علاوه بر از بین بردن لکه‌ها و جرم‌ها سبب ایجاد خراش‌های ظریف بر روی سطح دندان نیز می‌شوند؛ زیرا در این خمیر دندان‌ها مواد ساینده زیادی وجود دارد که استفاده طولانی مدت از آن توصیه نمی‌شود. بنابراین خوراکی‌هایی که در طول روز مصرف می‌کنید در این خراش‌ها جمع می‌شوند و سبب ایجاد جرم دندان و زرد شدن دندان می‌شود.

جالب است بدانید، شاید سطح دندان‌ها را سفید و تمیز نماید اما ممکن است فرد را مجبور به جرم گیری دندان نیز نماید.


آیا درست است که جرم گیری سبب لق شدن دندان می‌شود؟

 

افرادی نیز وجود دارند که تصور می‌کنند با انجام جرم گیری دندان، دندان‌هایشان لق می‌شود. اما این تصور کاملا اشتباه است؛ زیرا جمع شدن جرم‌ها در لثه‌ها سبب از بین رفتن بافت لثه و استخوان دندان می‌شود که این عامل اصلی لق شدن دندان است که پس از جرم گیری، بیمار تصور می‌کند دندانش لق شده است.

جرم گیری دندان تنها رسوبات و پلاک‌هایی که بر روی سطح دندان و قسمت زیرین دندان که لثه روی آن را پوشش داده است، را تمیز می‌کند و هیچ‌گونه آسیبی به خود دندان وارد نمی‌شود. با انجام جرم گیری می‌توانید دندان‌های سفید و دهانی خوشبو و لبخندی زیبا داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *