تماس

جمعه‌ها و تعطیل رسمی : تعطیل

درمان ریشه که در زبان عامیانه به اسم عصب کشی آن را می شناسیم، اگر لکه های پوسیدگی تنها فقط بر روی عاج و مینای دندان باشد، تنها نیاز به پر کردن یا کامپوزیت دارد. ولی اگر درمان نادیده گرفته شود پوسیدگی گسترش پیدا می کند و وارد بافت نرم مرکز دندان که با آن پالپ می گویند، می شود و در نتیجه به فشار به عصب و ریشه دندان می رسد. در این صورت دندانپزشک با دیدن عکس های رادیولوژی وضعیت عفونت را بررسی می کند و بعد نسبت به درمان اقدام می کنند. عفونت ریشه با علائمی مانند لق شدن دندان، درد هنگام نوشیدنی های سرد و گرم و یا غذا نیز نمایان می شود. در درمان ریشه دندان مواردی مانند تمیز کردن کانال و شکل دادن به پالپ و خارج کردن عصب دندان و پر کردن دندان به علت وارد نشدن باکتری به ریشه دندان انجام می شود.

درمان ریشه یا عصب کشی معمولا به ۳ علت اتفاق می افتد.

• حفظ دندان از دست رفته به علت زیبایی ظاهری
  • نگه داشتن دندان از دست رفته بدون ریشه
  • عدم احساس درد هنگام نوشیدن و جویدن

اگر در زمان مناسب نسبت به ریشه دندان اقدام نشود عفونت پخش می شود و باعث از بین رفتن ریشه می شود، که این امر می تواند مشکلاتی نظیر:

• چرک کردن دندان
  • ورم لثه و صورت
  • سیاه شدن دندان
  • درد در هنگام نوشیدن و آشامیدن

پیش می آید که هم به لحاظ ظاهری و هم سلامت برای فرد مشکلاتی را به وجود می آورد، که بهتر است قبل از رسیدن به این مراحل فرد نسبت به درمان ریشه دندان خود اقدام نماید.

دانسنتی‌های دندانپزشکی

آخرین مطالب و مقالات بروز علمی و پزشکی