خیلی از افراد با شنیدن اینکه دندان آن ها نیاز به درمان مجدد ریشه و عصب کشی دارد، این سوال در ذهن آن ها پیش می آید که دندان را چند بار می توان عصب کشی کرد. این یک باور غلط است که دندان تنها یک بار به ریشه درمانی و عصب کشی نیاز دارد. اگر به هر دلیلی درمان ریشه موفقیت آمیز نباشد و یا روکش دندانی که برای پر کردن آن استفاده شده بود، آسیب ببیند. این مشکلات ممکن است در زمان رعایت نکردن بهداشت و سلامت دندان در طولانی مدت و خیلی دلایل دیگر اتفاق بیافتد. در صورت به وجود آمدن مشکل یا باید درمان مجدد ریشه دندان را انجام دهیم و آن را دوباره عصب کشی کنیم ، در غیر این صورت مجبور به کشیدن دندان و استفاده از پروتز دندان و یا ایمپلنت دندان می شویم.

اگر پوسیدگی دندان از قسمت مینا و عاج دندان عبور کند و عفونت به لایه میانی و مرکز بافت نرم دندان یعنی قسمت پالپ برسد، این عفونت باعث از بین رفتن ریشه دندان می شود که می تواند مشکلاتی نظیر درد هنگام آشامیدن نوشیدنی های سرد یا گرم یا جویدن غذا و یا لق شدن دندان اشاره کرد. اگر به موقع نسبت درمان ریشه اقدام نشود ممکن است مشکلات دیگری مانند ورم صورت و لثه، ایجاد لک بر روی دندان و چرک کردن آن را با خود به همراه داشته باشد. به طور کلی درمان ریشه به معنای تخلیه، تمیز کردن  عفونت از قسمت پالپ دندان و شکل دادن به کانال آن و پرکردن دندان برای جلوگیری از مشکلاتی مثل ورود باکتری ها انجام می شود.

درمان مجدد ریشه:

عوامل دیگری به جز رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان اثر گذار است، مانند عدم تشخیص وجود کانال به علت پیچیدگی آن یا بهبود نیافتن کانال های انحنادار و چند دلیل دیگر نیز بر روی درمان درمان مجدد ریشه موثر هستند.