مزایا و معایب لمینت دندان

لمینیت-دندان

داشتن لبخند زیبا یکی از عوامل موثر در اعتماد به نفس افراد است. اگر دندان‌های جلویی شما شکسته، زرد رنگ و یا آسیب دیده شده است و شما را از داشتن لبخندی زیبا محروم کرده است، می‌توانید با انجام لمینت دندان این نواقص را رفع نمایید. لمینت دندان یکی از خدمات زیبایی دندانپزشکی است که به منظور زیبا سازی لبخند افراد بیشتر از آن استفاده می‌کنند.

داشتن لبخند زیبا، زیبایی صورت را چندین برابر می‌کند. لمینت دندان در حال حاضر توانسته است طعم داشتن لبخندی زیبا را به افراد هدیه دهد. اما آیا می‌دانید که چه کسانی باید از لمینت استفاده کنند؟ آیا لیمنت سبب پوسیدگی دندان اصلی می‌شود؟ در ادامه توضیحاتی در مورد لمنیت، مزایا و معایب آن بیان می‌کنیم.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان پوسته نازکی است که از پرسلن ساخته می‌شود. معمولا از لمینت دندان برای رفع مشکلاتی همچون تغییر رنگ دندان، شکل ظاهری دندان و موقعیت آن استفاده می‌شود. رنگ لمینت دندان کاملا شبیه به دندان است و قابل تشخیص با دندان های اصلی نیستند.

بنابراین دندانپزشک باید در زمان انتخاب رنگ لمینت دندان نسبت به سایر دندان های فرد بیمار دقت لازم را داشته باشد. لازم به ذکر است که از لیمنت دندان بیشتر برای دندان‌های جلویی استفاده می‌شود تا فرد بتواند نواقص دندان های خود را بدین صورت پوشش دهد و با خیالی آسوده در هر جمعی لبخند بزند.

مزایای لمینت دندان

 یکی از مهمترین مزیت‌های لمینت دندان این است که می‌توانید دندان اصلی خود را حفظ نمایید و همچنین زمان درمان با استفاده از این خدمت دندانپزشکی کاهش می‌یابد. مزیت دیگر لمینت دندان مقاومت بالا در برابر لکه‌ها است. بنابراین در زمان نوشیدن قهوه دیگر نگران باقی ماندن لکه بر روی دندان خود نباشید. اما باید بگوییم بلافاصله پس از انجام لمینت دندان نباید از نوشیدن و خوردن مواد غذایی رنگی استفاده کنید. نکته حائز اهمیت این است که لمینت دندان با لثه سازگاری بسیار بالایی دارند و با خیالی آسوده و بدون نگرانی می‌توانید دندان‌های خود را زیبا و سفید نمایید.

معایب لمینت دندان

یکی از بزرگترین معایب لمینت دندان زمان ساخت آن است که ممکن است یک الی دو هفته طول بکشد. برخی اوقات لمینت‌ها به دلیل سختی بالایی که دارند ممکن است شکننده باشند. پس توصیه می‌شود اگر از لمینت دندان استفاده کرده‌اید و یا قصد دارید این کار را انجام دهید، نباید ناخن‌های خود را بجوید و یا از خوردنی‌های سفت همچون هویج، یخ و … استفاده نمایید. بهتر است بدانید اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که دندان قروچه می‌کنید، یعنی دندان‌های خود را بر روی هم فشار می‌دهید، لمینت دندان را انجام ندهید، زیرا احتمال لب پریدگی لمینت‌ها در این افراد بسیار زیاد است و توجه داشته باشید که لمنیت قابلیت تعمیرپذیری ندارد و در صورت شکسته شدن باید به طور کامل عوض شوند که در این صورت باید هزینه نصب یک لمینت دندان جدید را بپردازید.

مراقبت از دندان پس از انجام لمینت دندان

به طور کلی برای داشتن دندان‌هایی سفید و سالم لازم و ضروری است که بهداشت دهان و دندان را رعایت شود. شاید تصور کنید مراقبت‌هایی که پس از انجام لمینت دندان باید انجام شود، کار دشواری است. باید بگوییم خیر این گونه نیست، تنها کافیست بهداشت روزانه دهان و دندان خود با استفاده از مسواک و نخ دندان کشیدن رعایت نمایید. اما لازم است بیان شود، خمیر دندانی که استفاده می‌کنید نباید فلوراید داشته باشد. زیرا فلوراید سبب آسیب رساندن به ساختار لمینت می‌شود.

معمولا دندانپزشک پس از به پایان رسیدن مراحل لمینت توصیه می‌کند که پس از گذشت تقریبا یک هفته، فرد بیمار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نماید تا بتواند واکنش دهان و دندان شما را نسبت به لمینت مورد بررسی قرار دهد و اگر مشکلی وجود داشت رفع نماید.

فراموش نکنید که اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید دندان‌های خود را در زمان خواب بر روی یکدیگر فشار می‌دهید به دندانپزشک اطلاع دهید تا راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهد.

بنابراین لمینت دندان برای افرادی که زیبایی و سالم بودن دندان‌های خود را از دست داده‌اند، بسیار مناسب و کارآمد است. بدین صورت می‌توان از داشتن لبخندی زیبا لذت برد. لمینت دندان یکی از راه‌های سریع و ساده برای زیبا سازی دندان است. نکته حائز اهمیت در مورد لمینت‌ها این است که حدود ۱۰ الی ۱۵ سال قابل استفاده هستند، اما اگر با آن خوراکی‌های سفت (یخ، هویج و ..) نخورید و بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *