منظور از زیبایی دهان و دندان چیست؟

منظور از زیبایی دهان و دندان چیست؟

اگر به دنبال راهی برای ترمیم دندان ها و برگرداندن زیبایی دندان های خود هستید، لازم است تا با اهمیت و انواع آن آشنا شوید. راه‌های زیادی برای بازسازی دندان ها وجود دارد و شما می‌توانید بر اساس مشکل دندان و بودجه مالی خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همه این روش‌ها می‌توانند بر زیبایی دندان و لبخند شما بیفزایند.

ترمیم دندان

بر اساس تعریف‌های موجود، ترمیم دندان به معنای به وجود آوردن تغییرات مثبت در دندان و لبخند فرد است. هر کسی آرزو دارد تا دندان‌هایش چنان تمیز و مرتب باشد که بتواند با اعتماد به نفس لبخند بزند. وقتی شخصی مشکلی با دندان‌های خود دارد، اول از همه دندانپزشک برای پیدا کردن منبع مشکل، دندان و لثه‌های فرد را معاینه می‌کند. این مشکلات می‌توانند در صحبت کردن یا غذا خوردن فرد اختلال ایجاد کنند و آرامش او را از بین ببرند.

امروز علم دندانپزشکی نه تنها بر ترمیم دندان، بلکه به زیبایی دندان هم اهمیت می‌دهد. روش‌های زیادی برای زیبایی دندان وجود دارد و این روش‌ها به فرد کمک می کنند تا با آسودگی بتواند هر وقت که می‌خواهد لبخند بزند.

اهمیت زیبایی دندان

افرادی که زیبایی دندان آنان خیره‌کننده است، هنگام صحبت کردن جلوه‌ای خاص در چشم شنوندگان دارند. دندان‌ها یکی از اولین بخش‌های بدن هستند که وقتی با کسی صحبت می‌کنید در معرض دید قرار دارند. مهمترین دلیل برای زیبایی دندان‌ها اعتماد به نفس برای صحبت کردن و لبخند زدن است. اگر دندان‌های شما نامرتب باشد احتمالا برای دیده نشدن دندان‌های خود ترجیح می‌دهید تا صحبت نکنید.

افراد زیادی از زیبایی دندان‌های خود غافل هستند. تاثیر انجام خدمات زیبایی دندان بر صورت بی‌شک بیشتر از تزریق ژل و بوتاکس است. زیبایی دندان و زیبایی صورت کاملا به هم مربوط هستند و در وقتی فردی دندان‌های نامرتب و بد رنگ داشته باشد، زیبایی چهره وی از بین خواهد رفت.

چگونه زیبایی دندان‌ها را برگردانیم؟

همانطور که گفته شد روش‌های زیادی برای ترمیم زیبایی دندان‌ها وجود دارد. اگر ساختار کلی دندان‌های شما با مشکل مواجه است، احتمالا ارتودنسی انتخاب مناسبی است. در این روش پایه‌هایی به هر کدام از دندان‌های شما متصل می‌شود. سپس سیم‌های فلزی محکمی از این گیره‌ها عبور می‌کند و در طی زمان، این فشار باعث می‌شود دندان‌ها به جای اصلی خود برگردند. بسته به مقدار انحراف دندان‌ها زمان استفاده از ارتودنسی دندان متفاوت است.

اگر مشکل شما با دندان‌هایتان رنگ آن‌هاست، بلیچینگ دندان راهی برای برگرداندن زیبایی دندان‌های شماست. بلیچینگ به معنای سفید کردن دندان است و در این روش دندانپزشک مواد مخصوصی روی دندان های شما می ریزد تا رنگ آن‌ها سفید شود. این مواد به هیچ عنوان خطری برای سلامت دندان‌های شما ندارند و بعد از چند جلسه، دندان‌های شما سفید و براق خواهد شد.

اگر دندانی از دست داده‌اید، روش‌های زیادی برای برگرداندن زیبایی دندان‌های شما وجود دارد. ایمپلنت یکی از این روش‌هاست. ساختار ایمپلنت کاملا مشابه دندان‌های طبیعی است و تشخیص مصنوعی بودن آن تقریبا غیرممکن است. در این روش پایه‌ای فلزی وارد لثه شما می‌شود. سپس قطعه دیگری روی آن قرار می‌گیرد که اصطلاحا تکیه‌گاه نام دارد. سپس تاج دندان روی آن قرار می‌گیرد و جای خالی دندان افتاده را پر می‌کند.

روش دیگری که برای ترمیم دندان افتاده وجود دارد، بریج است. استفاده از این روش فقط در صورتی امکان‌پذیر است که دندان‌های مجاور دندان افتاده کاملا سالم و سلامت باشند. گیره‌ای فلزی به دندان‌های مجاور متصل می‌شود. سپس دندان مصنوعی به این گیره فلزی متصل می‌شود.

زیبایی دندان‌ها تاثیر زیادی روی اعتماد به نفس و زیبایی کلی شما دارد. برای از دست ندادن زیبایی دندان‌های خود، حتما روش‌های مراقبت از دندان را به دقت انجام دهید. حداقل دوبار مسواک زدن در روز و استفاده از نخ یا خلال دندان بعد از هر وعده غذایی به سلامت دندان‌های شما کمک می‌کند. در صورتی که زیبایی دندان‌های شما از دست رفته، جای نگرانی وجود ندارد. شما می‌توانید از خدمات کلینیک های دندانپزشکی استفاده کنید و زیبایی دندان‌های خود را بازگردانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *