خدمات زیبایی دندان

زیبایی-دندان

امروزه افراد نسبت به گذشته بیشتر به سلامت دهان و دندان خود اهیمت می‌دهند. به منظور داشتن لبخندی زیبا و مرتب بودن دندان ها افراد تمایل بیشتری به انجام خدمات زیبایی دندان پیدا کرده‌اند. خدمات زیبایی دندان شامل روش‌های مختلفی همچون لمینت، ایمپلنت، بلیچینگ و …. است. با انجام هریک از این خدمات می‌توانید لبخند زیبایی را به اطرافیان خود هدیه دهید. در این مطلب به معرفی انواع روش‌های زیبایی دندان خواهیم پرداخت.

برخی از خدمات زیبایی دندان

 

جرم گیری دندان

جرم گیری دندان به منظور پاکسازی دندان از پلاک‌ها و میکروب‌هایی که بر سطح دندان جمع شده‌اند، انجام می‌شود. لازم است بدانید که برخی از افراد کافیست یکبار جرم گیری دندان انجام دهند و پس از آن با رعایت بهداشت دهان و دندان دیگر نیاز به جرم گیری نداشته باشند. اما برخی از افراد نیز وجود دارند که براق دهان آن‎ها جرم ساز است که در این صورت باید هر شش ماه جرم گیری را انجام دهند. جرم گیری یکی از خدمات زیبایی دندان است که سبب سفید شدن و تمیز شدن دندان می‌شود و هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌های خدمات زیبایی دندان دارد.

لمینت دندان

لمینت دندان که معروف به ونیر سرامیکی است، پوسته‌های بسیار نازکی هستند که بر روی سطح دندان چسبانده می‌شوند. با انجام این نوع از خدمات زیبایی دندان، می‌توانید شکستکی و فاصله بین دندان های خود را رفع نمایید. لازم به ذکر است که رنگ آن کاملا با دندان طبیعی یکسان است و قابل تشخیص نیست. اگر می‌خواهید از لمینت دندان استفاده کنید، به یاد داشته باشید که دیگر نباید خوراکی‌های سفت همچون یخ، ته دیگ و …. بخورید زیرا سبب شکستگی لمینت می‌شود و باید آن را تعویض نمایید که هزینه زیادی را در بر خواهد داشت. بنابراین لازم است پس از انجام لمینت  دندان مراقبت‌های لازم را انجام دهید.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی به منظور مرتب نمودن دندان ها انجام می‌شود. در این روش از خدمات زیبایی دندان با فشار مستمر و اندکی که به دندان ها وارد می‌شود، دندان ها به آرامی حرکت کرده و در نهایت منظم و مرتب شدن می‌شوند. مدت زمان درمان در این روش زیبایی بستگی به مشکل بیمار دارد.

برخی از افراد به دلیل براکت‌هایی که بر روی دندان نصب می‌شوند و ظاهر زیبایی به دندان نمی‌بخشد، این کار را انجام نمی‌دهند. باید بگوییم برخی از براکت‌ها پشت دندان نصب می‌شوند و همچنین بریس‌های نامرئی وجود دارد که از قالب‌های پلاستیکی کاملا شفاف ساخته می‌شوند. اما دندانپزشک می‌تواند تشخیص دهد که بیمار کدام روش ارتودنسی را انجام دهد.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت یکی از خدمات زیبایی دندان است که با استفاده از دندان مصنوعی جای خالی دندان از دست رفته را می‌توان پر کرد. درست است که ایمپلنت یکی از گرانترین روش‌های زیبایی دندان محسوب می‌شود، اما با انجام آن می‌توانید زیبایی لبخند و دهان و دندان خود را دوباره بدست آورد. لازم است بدانید که جنس ایمپلنت از تیتانیوم است و در استخوان فک قرار می‌گیرد و بعد از آن که با لثه سازگاری پیدا نمود، دندانپرشک تاج دندان را بر روی ایمپلنت قرار می‌دهد.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان دارای دو نوع مختلف است، کامپوزیت ونیر و کامپوزیت رزین. از کامپوزیت برای پر کردن‌های دندان استفاده می‌شود. دندانپزشک دندان را با لایه‌های کامپوزیت پر می‌کند و در نهایت با استفاده از یک لامپ مخصوص لایه‌های کامپوزیت را سفت می‌کند. کامپوزیت ها برخلاف آمالگام همرنگ دندان هستند و دندان های شما ظاهری بد پیدا نمی‌کند.

بلیچینگ دندان

یکی از پر طرفدارترین خدمات زیبایی دندان، بلیچینگ است. بلیچینگ به منظور روشن‌تر نمودن دندان استفاده می‌شود. اگر دندان های شما هم بر اثر خوردن قهوه و یا چایی تغییر رنگ پیدا کرده و لکه‌هایی بر روی سطح آن ایجاد شده است با استفاده از بلیچینگ دندان می‌توانید آن‌ها را از بین ببرید. در این روش از ژل‌های سفید کننده مخصوص استفاده می‌شود که لکه‌ها و پلاک‌های مقاوم بر روی سطح دندان را از بین می‌برد.

با توجه به اینکه ثابت شده است داشتن دندان های مرتب و لبخند زیبا سبب افزایش اعتماد به نفس می‌شود، افراد بیشتر از گذشته به دنبال انجام خدمات زیبایی دندان هستند. با انجام هریک از خدمات دندانپزشکی می توانید زیبای دهان و دندان خود را دوباره بدست آورید و از لبخند زدن و حرف زدن در اجتماع نترسید. فراموش نکنید برای دریافت نتیجه عالی از انجام خدمات دندانپزشکی حتما به مراکز معتبر و متخصصین دندانپزشکی با تجربه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *